Anàlisi dels resultats de les nostres publicacions digitals
Molts dels nostres clients quan ens demanen que els hi gestionem les xarxes socials, només es fixen en la quantitat de LIKES que suma la seva publicació. Està clar que és un indicador fàcil, agradable de veure (o a vegades no!) i senzill de parametritzar.
Però des de LET'S sempre els hi expliquem que els likes son només la punta de l'iceberg de totes les mètriques que podem acabar de valorar i ajudar-nos a definir una bona estratègia de comunicació i màrqueting.
És cert que cada vegada hi ha més empreses que presten atenció a les dades que hi ha al darrera de cada publicació, però encara tenim la consciència poc enfocada a destinar temps i diners a que algú, expert en la matèria com la nostra agència de comunicació, en faci un anàlisi acurat i una proposta de valor.
Perquè al cap i a la fi es tracta de fer una proposta de valor. Un reguitzell de dades de forma mensual no aporten res si aquestes no son analitzades en vers uns objectius marcats, uns KPI compartits amb l'estratègia de ventes de la companyia, així com un rumb a seguir en cada un dels canals digitals.
D'eines n'hi ha tantes que podriem numerar-ne una gran quantitat. Tampoc entraré a explicar cada una d'elles, però si posar en valor que la comunicació es base en publicar continguts però també realitzar aquest anàlisi posterior que ens farà continuar o reconduir estratègia si és necessari.
Des de Let's apostem per crear aquests informes de forma mensual, per analitzar les webs, les xarxes socials, les campanyes llençades, etc... Podriem dir que seria el clipping de premsaactualitzat; sabent que la tecnologia i el big data ens proporciona una informació ara molt més rellevant podent saber si el buyer persona que tenim és el correcte, si arribem als territoris marcats o si, per exemple, estem gastant diners en publicitat allà on pertoca. Aquestes son algunes de les moltes qüestions que les mètriques permeten posar blanc sobre negre. Les dades no enganyen i, per tant, aprofitem-les per a ser més competitius.