Skip to main content

La millor plataforma per enviament de mailings

Les estratègies de marketing son diverses, però està clar que el mail a la nostra safata d'entrada encara segueix sent una bona eina per arribar als nostres públics. Les normatives de protecció de dades restringueixen considerablement l'ús que en podem fer, però això no limita que mica en mica tinguem la capacitat de generar una base de dades consistent amb qui poder enviar de forma periòdica informacions d'interès dels nostres serveis.

Veient el desconeixement que existeix al mercat sobre les diferents plataformes d'enviament de mailings, des de l'equip de LET's hem volgut posar llum a un seguit de dubtes que es plantegen a partir de les diferents plataformes existents. Nosaltres hem analitzat 3 plataformes, les quals per característiques i usabilitats considerem que tenen prestacions diferents, però alhora ens decantem per una d'elles. Tot seguit us ho expliquem.

Establim comparativa entre MAILCHIMP, ACRELIA I BREVO.

Les estratègies de marketing son diverses, però està clar que el mail a la nostra safata d'entrada encara segueix sent una bona eina per arribar als nostres públics. Les normatives de protecció de dades restringueixen considerablement l'ús que en podem fer, però això no limita que mica en mica tinguem la capacitat de generar una base de dades consistent amb qui poder enviar de forma periòdica informacions d'interès dels nostres serveis.

Veient el desconeixement que existeix al mercat sobre les diferents plataformes d'enviament de mailings, des de l'equip de LET's hem volgut posar llum a un seguit de dubtes que es plantegen a partir de les diferents plataformes existents. Nosaltres hem analitzat 3 plataformes, les quals per característiques i usabilitats considerem que tenen prestacions diferents, però alhora ens decantem per una d'elles. Tot seguit us ho expliquem.

Establim comparativa entre MAILCHIMP, ACRELIA I BREVO.

  • TARIFES: Mailchimp i Brevo ofereixen versions gratuïtes amb un nombre limitat d'enviaments al mes, mentre que ACRELIA no ho permet ja que només deixa un període de prova durant 10 dies. Tot i així, en el moment que assumeixes que has de pagar per un cert volum d'enviaments, els preus d'ACRELIA son molt més econòmics que els altres dos, els quals no limiten en prestacions de serveis i/o plantilles; cosa que si que fan Mailchimp i Brevo. Sigui com sigui, Mailchimp és la plataforma més cara a dia d'avui.
  • PLANTILLES: Les tres ofereixen un ventall de plantilles molt divers i es renoven constantment a les noves necessitats. Si que podriem dir que MAILCHIMP és molt generalista, BREVO en certs moments té un editor de campanyes un pèl més complicat que la resta de plataformes i ACRELIA, ens agrada perquè s'adapta a campanyes concretes de mailings com podria ser el Black Friday o les festes de Nadal. L'editor d'aquest últim és com un wordpress. Ah, també és molt important veure com Acrelia permet importar campanyes en format html, mai se sap!
  • IDIOMA: Acrelia s'emporta el podi en aquest cas perquè està en català, així com castellà, anglès i altres idiomes. Mailchimp només està en anglès.
  • AUTOMATITZACIÓ: Qui està més avançat en aquest àmbit és BREVO ja que el seu gestor és molt més intuitiu i té més opcions pre-configurades. Mailchimp té algunes alternatives però el seu gestor és força farragós. Pel que fa a Acrelia, és una vessant que estan treballant i exponencialment saben que han d'apostar fort. Tenen certes funcionalitats segmentades per etiquetes i públics, però el radi de treball encara és un pèl reduit. Tot i així, tenen una plataforma de segmentació molt intuitiva i que ràpidament s'apren el seu funcionament.
  • SEGMENTACIÓ: Brevo i Acrelia son força similars en aquest àmbit. Tenen un bon gestor de públics i amb la capacitat de segmentar. Alerta que si es realitza una bona segmentació, es pot arribar a incrementar un 14% la taxa d'obertura. Mailchimp, en aquest àmbit, té poc treball realitzat i ràpidament se't queda curt.
  • PROVES: Abans d'enviar un mail a molta gent, millor revisar que tot sigui correcte oi? Totes 3 plataformes tenen aquesta opció però ens encanta la d'ACRELIA perquè incorpora un procés d'anàlisi basat en la bona usabilitat del mail de manera que et fa recomanacions per una bona rebuda del mail, incorporant també propostes d'inclusió, de no generació de spam, així com la validació d'enllaços. Ens ha encantat!
  • FORMULARIS DE REGISTRE: Les tres plataformes funcionen correctament en aquest àmbit.
  • PROCEDÈNCIA: Mailchimp és una plataforma d'Estats Units, Brevo de França i Acrelia de Catalunya. Per nosaltres... està tot dit! Si que sabem del cert, que Acrelia utilitza únicament servidors europeus. A vegades, quan has de prendre decisions, la sostenibilitat també és un factor determinant. I un tema també molt important, per complir la RGPD, és important que les dades dels teus subscriptors estiguin a Europa.
  • ATENCIÓ A L'USUARI: Mailchimp moltes vegades costa trobar amb qui contactar per resoldre dubtes, i quan les tens, la resposta prové d'una màquina. En canvi, Acrelia hi ha un equip al darrera que et truca i et resol qualsevol dubte. A títol informatiu, nosaltres vam demanar informació i en 10 minuts teníem a una persona que ens trucava i ens proposava fer una formació express de la plataforma. Atenció al client, bona resposta i màxima predisposició.
  • AGÈNCIES DE COMUNICACIÓ: No sé si les altres plataformes ho permeten, diria que no, però Acrelia permet que dins un mateix compte (de pagament) hi puguis tenir subcomptes de manera que sota una mateixa quota puguis gestionar diferents clients i per a cada un d'ells poder tenir tota la informació separada. 
  • ESTADÍSTIQUES: Les 3 plataformes ofereixen un seguiment de les estadístiques dels enviaments realitzats, així com anàlisi de l'audiència. Les 3 ofereixen prestacions similars.

 

Que cadascú en tregui conclusions, però esperem que aquesta informació que hem extret nosaltres serveixi per a altres també per a prendre bones decisions!